وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟

فلسفه وجودی شبکه های اجتماعی همانطور که از اسم آن پیداست جهت ارتباط افراد یا کسب و کارها یا مشتریان خود است که این تنها یک بخش کوچک از مزیت داشتن یک وب سایت کاربردی است ، از خودتان پرسیدید چرا فروشگاه های اینترنتی کوچک و بزرگ صرفا امور کاری خود را با شبکه های اجتماعی رفع نمیکنند ؟ یا چرا شرکت های عمومی و دولتی ، کارخانه ها ، فروشگاه های مختلف در سطح شهرها امور اساسی خود را از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن های خود مدیریت میکنند !؟ چون شبکه های اجتماعی پاسخگوی نیاز اساسی آنها نیست ، برای مدیریت بهتر مشتریان ، دریافت اطلاعات صحیح و آمار دقیق ، شما به یک وب سایت کاربردی نیاز دارید .

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام محل خیلی خوبی برای فعالیت های اینترنتی هستند اما اینکه آنها را به عنوان پایگاه اصلی کسب و کارمان در نظر بگیریم شدیدا به ریک بالایی نیاز است.زیرا به دلایلی همچون فیلترینگ، مسدود شدن، تغییرات ناگهانی خدمات و سیاست ها و… ممکن است این شبکه ها دیگر در دسترس ما نباشند و این مسئله خود به تنهایی میتواند خسارت جبران ناپذیری را به کسب و کار شما وارد کند.

بنابراین شبکه های اجتماعی را به عنوان ابزار و هدف اصلی خود و کسب و کارتان قرار ندهید و از راه های مطمئن تری مثل وبسایت اینترنتی و سئو کردن کسب و کار خودتان را با اطمینان راه اندازی و پیگیری کنید.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، کدام را ترجیح میدهید؟

1.آیا میخواهید کسب و کارتان را در فروشگاه شخص دیگری راه اندازی و مدیریت کنید؟

2. یا میخواهید یک فضای اختصاصی را برای شروع کسب و کارتان انتخاب کنید؟

با انتخاب مورد اول شما همیشه باید تحت تصمیمات مدیر فروشگاه باشید. اگر مدیر فروشگاه یکروز تصمیم بگیرد که فروشگاه را برای یک روز تعطیل کند شما نمیتوانید اعتراضی داشته باشید و از همه مهمتر مشتریان به شما دسترسی ندارند و درآمد شما تحت تاثیر قرار میگیرد.

اما اگر مورد دوم را انتخاب کنید. قطعا کنترل بیشتری نسبت به وضعیت کسب و کارتان خواهید داشت. زیرا در آنجا مدیر خود شمایید. این شما هستید که بر همه چیز مدیریت میکنید و تصمیمات شما تابع تصمیات دیگری نیست. از همه مهمتر تعطیلی یا بسته بودن فروشگاه های دیگر هیچ تاثیری روی کسب و کار شما نخواهد گذاشت.

مثال بالا نمونه بارز تفاوت بین راه اندازی کسب و کار در شبکه های اجتماعی یا وبسایت را بیان میکند. 

نکته مهم : البته این به آن معنا نیست که کلا از شبکه های اجتماعی غافل شوید. شبکه اجتماعی اینستاگرام از آن دسته از شبکه هایی است که میتواند در کنار وبسایت، کسب و کارتان را هدفمندتر پیش ببرید.

با استفاده از شبکه های اجتماعی  و مزیت های بیشمار آن میتوانید کسب و کارتان را با خیال راحت به مشتریانتان معرفی کنید و آنها را به سمت وبسایتتان هدایت کنید که مطمئن باشید همیشه و با همان سیاستی که مدنظر شماست وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *